|
Над випуском працювали: Зажицька Г.М. – методист РМК Творча група вчителів: Батіг Олена Іванівна – вчитель хімії, біології Поторицької ЗШ І-ІІІ ст.; Вараниця Валентина Олександрівна – вчитель хімії Жвирківської ЗШ І-ІІІ ст.; Гладиш Наталя Романівна – вчитель біології Волицької ЗШ І-ІІІ ст.; Гнидець Олександра Євгенівна – вчитель біології Жвирківської ЗШ І-ІІІ ст.; Деленко Світлана Петрівна – вчитель хімії Савчинської ЗШ І-ІІІ ст.; Деленко Олег Леонович – вчитель хімії Сокальської санаторної школи-інтернату ім. Т.Шевченка; Думас Мирослава Петрівна – вчитель хімії Волицької ЗШ І-ІІІ ст.; Семенюк Людмила Миколаївна – вчитель хімії Сокальського НВК «ЗШ І-ІІІ ст. №2 – ліцей»; Стасюк Ольга Юстинівна – вчитель хімії, біології Сокальської ЗШ І-ІІІ ст. №5; Сироїд Катерина Василівна – вчитель хімії Волсвинської ЗШ І-ІІІ ст.; Пальцева Ірина Василівна – вчитель хімії Великомостівського НВК «ЗШ І-ІІІ ст. – ліцей» Процик Віра Мирославівна – вчитель хімії Забузької ЗШ І-ІІІ ст.; Філозоф Ганна Василівна– вчитель хімії Сокальського НВК « ЗШ І-ІІІ ст. №3 – колегіум». ПРОГРАМА факультативного курсу «Основи хімічної екології» для учнів 10 або 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (35 годин, 1 година на тиждень) Автори: Деленко О.Л., Деленко С.П. Схвалено Міністерством освіти і науки України (лист № 14.1/12-Г-71 від 19.03.2012 р.) Пояснювальна записка Метою навчання хімії є формування засобами навчального предмета ключових компетентностей учнів, необхідних для соціалізації, творчої самореалізації особистості, розуміння природничонаукової картини світу, вироблення екологічного стилю мислення і такої ж поведінки. Людина живе у суспільстві, суспільство побудоване серед природи, воно черпає її дари для задоволення побутових і виробничих благ. Та часто людина не задумується над наслідками своїх дій, не аналізує розміри шкоди, нанесені нею навколишній природі. Часу, відведеного на вивчення хімії у школі, замало, щоб змалювати учням достатню картину екологічних проблем, пов’язаних з видобутком вугілля, розвитком промисловості, застосуванням міндобрив і пестицидів у сільському господарстві. На уроках хімії учні вивчають позитивні сторони хімічних процесів, негативні ж вивчаються оглядово. Факультативний курс «Основи хімічної екології» доповнює знання про хімічні процеси та виробництва, звертаючи особливу увагу на шкідливий вплив цих процесів на довкілля. Метою факультативного курсу є не просто констатація фактів про хімічне забруднення атмосфери, гідросфери та ґрунтів, а й практичне дослідження та аналіз цих забруднень на території свого міста (села). Завданнями факультативного курсу «Основи хімічної екології» є:
Програма факультативного курсу передбачає різні форми організації занять з учнями. Це – лекційні уроки з використанням фронтальної та індивідуальної роботи, критичного опрацювання додаткової інформації, спостереження та практичні заняття, дослідження впливу забруднень серед природи, проектна діяльність та оформлення результатів досліджень у вигляді творчих, мультимедійних, ілюстраційних проектів та розповсюдження буклетів. Вивчення курсу завершується презентацією зроблених проектів, яка має на меті виявити рівень проведеної роботи та практичної діяльності учнів. Також останнє заняття присвячене засобам впливу громадськості на вирішення екологічних проблем своєї місцевості, де учні можуть розповсюдженням своїх буклетів привернути увагу громадських організацій до існуючих на їхній території проблем. Тематичний план
Програма «Основи хімічної екології» для учнів 10 або 11 класів (35 годин, 1 година на тиждень)
Рекомедована література:
ПРОГРАМА факультативного курсу «Розвиток інтелектуальних здібностей учнів шляхом розв’язування творчих, логічних хімічних вправ та задач» для учнів 9, 10, 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (35 годин, 1 година в тиждень) Автори: Вараниця В.О., Деленко О.Л., Деленко С.П., Думас М.П., Семенюк Л.М., Сироїд К.В., Процик В.М., Філозоф Г.В. Схвалено Міністерством освіти і науки України (лист № 14.1/12-Г-72 від 19.03.2012 р.) Пояснювальна записка Метою навчання хімії є формування засобами навчального предмета ключових життєвих компетентностей учнів, необхідних для соціалізації, творчої самореалізації особистості, розуміння природничонаукової картини світу, вироблення екологічного стилю мислення і такої ж поведінки. На уроках хімії учні формують життєві компетентності з цього предмета. Проте цього замало для обдарованих дітей, які поглиблюють свої знання та беруть участь у хімічних конкурсах, турнірах та олімпіадах. Крім того, у чинній програмі звертається дуже мало уваги на розв’язування задач. Факультативний курс «Розвиток інтелектуальних здібностей учнів шляхом розв’язування творчих, логічних хімічних вправ та задач» доповнює знання з хімії, а також вдосконалює навички складання хімічних рівнянь окисно-відновних реакцій. В програму включено тему «Гідроліз», тому що вона розширює знання учнів про реакції йонного обміну та удосконалює вміння складати йонні рівняння. Дана програма розрахована на 35 годин, тобто 1 година в тиждень. Вона може бути використана у 9, 10 та 11 класах. Ця програма допомагає реалізувати освітню програму «Обдарована дитина» у галузі «хімія» та направлена на розвиток інтелектуальних здібностей учнів. Завданнями факультативного курсу є:
Програма факультативного курсу передбачає практичні форми організації занять з учнями. Це – розв’язування логічних задач з використанням хімічних термінів: «надлишок», «вихід продукту», «домішки», «суміші»; критичного опрацювання додаткової інформації про складання рівнянь окисно-відновних реакцій; написання рівнянь гідролізу; формування навичок розв'язку задач з використанням правила змішування, обчислення за рівняннями хімічних реакцій між металами та розчинами солей, задач із застосуванням фізичних законів, зокрема закону Фарадея. Вивчення курсу має на меті сформувати в учнів навички застосовувати набуті знання з хімії для розв'язку нестандартних творчих завдань та задач поглибленого рівня та допомогти вчителям хімії розвивати ці уміння в обдарованих дітей. |
Куйбишевської районної у м. Донецьку ради, психолог вищої категорії, психолог-методист | Міністерства освіти І науки України або схвалення для використання у загальноосвітніх навчальних закладах | ||
Міністерства освіти І науки України або схвалення для використання у загальноосвітніх навчальних закладах | Деленко Олег Леонович – вчитель хімії Сокальської санаторної школи-інтернату ім. Т. Шевченка | ||
Збагачення активного словника учнів, удосконалення граматичної будови їх мовлення, оволодіння українським мовленнєвим етикетом значною... | У 2012-2013 навчальному році навчання хімії у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься за такими програмами | ||
Дев’ятикласники зараз знаходяться перед вибором майбутньої професії, саме тепер їм стануть у пригоді позитивні приклади життя І наукової... | України, всесвітня історія, основи правознавства, основи економіки І підприємництва, основи філософських знань, громадянська освіта... | ||
«Настає час вибору» програма факультативного курсу Укладачі: Сідляр Тетяна Василівна практичний психолог Донецького нвк №78, Свірчкова... | Програма “Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів” рекомендована Міністерством освіти І науки України (Лист 1/іі-6347... |