Пошук по сайту


«Дослідження фізичних та хімічних явищ»

«Дослідження фізичних та хімічних явищ»

Міністерство освіти і науки України

Відділ освіти Овруцької райдержадміністрації

Методичний кабінет


З досвіду роботи

вчителя хімії

Невгодівської загальноосвітньої

школи I – II ступенів

Соботюк Луїза

Іванівна


2015
Практична робота

«Дослідження фізичних та хімічних явищ»
7 клас


Мета: поглибити знання про фізичні й хімічні явища, умови їх протікання,ознаки хімічних реакцій; продовжити формування навичок роботи з хімічними речовинами й лабораторним устаткуванням; перевірити знання техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Експериментально визначити рівень засвоєння знань про хімічні реакції.

Тип уроку: практичне застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: пробірки, пробірко тримач, предметне скло, спиртівка, олівець, мідна дротина, керамічна плитка, склянки, трубочка, вода, парафін, оцет, яєчна шкаралупа, вапняна вода.

Хід уроку

I. Організаційний етап

II. Мотивація навчальної діяльності

III. Запис теми уроку та мети виконання практичної роботи

Мета: ознайомитись із характерними ознаками фізичних явищ, навчитись їх виявляти, спостерігати фізичні і хімічні явища, описувати спостереження, робити висновки.

IV. Актуалізація опорних знань

На дошці записана схема: Спостереження



Фізичне Явище Хімічне

Експеримент

Що означає дана схема?

Відповіді учнів:

  • Явища бувають фізичні і хімічні

  • Явища вивчаються за допомогою спостережень та досліду. Підтверджуючи, що зміни відбуваються саме в природі.

Запитання. В чому ж полягають відмінності між фізичними та хімічними явищами?
А тепер, щоб краще розібратися з експериментом проведемо розминку «Що слово – то наука». Про яке фізичне або хімічне явище йдеться? (робота з допомогою сигнальних карток).

  1. Когда весенний, первуй гром,

Как бы резвяся и играя,

Грохочет в небе голубом.

  1. Ты небо недавно кругом облегала

И молния грозно тебя обвивала:

И ты здавала таинственный гром

И алчную землю поила дождем.


  1. Мой костер в тумане светит

Искры гаснут на лету…


  1. Еще в полях белеет снег,

А воды уж весной шумят…


  1. Знов осіннє жовте листя

Тихо падає згори.


  1. Згинуть наші воріженьки, як роса на сонці.


А як можна відрізнити фізичне явище від хімічного?

Адже візуально (навіть з допомогою мікроскопів) ми не можемо визначити, змінилися молекула речовини чи ні?

Учні відповідають. Вчитель роздає сигнальні картки із зображенням ознак, за якими фізичне явище можна відрізнити від хімічного.
V. Повторення правил техніки безпеки під час проведення хімічного експерименту, інструктаж перед початком практичної роботи

Учні працюють з тестовими завданнями і перевіряють їх за «ключем» до тесту. Неправильні відповіді обговорюються.
VI. Виконання практичної роботи за інструкцією

Епіграфом до нашого уроку є такі слова Генрі Форда:

«Зібратися разом – це початок,

триматися разом – це прогрес,

працювати разом – це успіх»

То ж давайте працювати разом, щоб досягти бажаного успіху!

Практичну роботу виконуємо за інструкцією підручника (ст.126,127) методом «Млин». Учень або група учнів виконують певний дослід, пояснюють побачене, а всі решта доповнюють і виправляють помилки. Учень або група учнів символізують собою крило вітряка, яка відповідає за виконання конкретного досліда.

Узагальнюючий висновок: про що свідчать спостережувані зміни?

Відповідь: істотна ознака хімічного явища – утворення нових речовин.
VII. Виконання практичної роботи за інструкцією

VIII. Підсумок уроку

Ще раз уважно прочитайте епіграф. Чи погоджуєтеся ви з словами Генрі Форда?

IX. Домашнє завдання: повт. § 15, провести «Домашній експеримент»: нанести на розрізану картоплину краплину йоду, зварити яйце, змішати пучку питної соди з оцтом. За якими ознаками їх можна віднести до хімічних реакцій?

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Відповіді на завдання надсилати з 13. 06. 13 до 15. 06. 13 на електронну пошту
До них належать, наприклад, агрегатні переходи: плавлення, кипіння, тверднення тощо. Частинки речовин не змінюються І під час фізичних...

Курсова робота з дисципліни «загальна та неорганічна хімія» на тему: «Сірка та її сполуки»
Метою роботи є вивчення фізичних та хімічних властивостей сірки, а також її сполук

“ Суть І значення травлення
Травлення – це сукупність фізичних, хімічних І фізіологічних процесів, забезпечуючи обробку І перетворення харчових продукті хімічні...

Дослідження впливу онкогенних факторів на біоценози
Сучасний стан досліджень з проблеми канцерогенної дії потенційно-токсичних хімічних речовин

Практично пересвідчитися у фізичних І хімічних властивостях нітратної...
Реактиви: магній, залізо, мідь, нnо3 (конц.), нnо3 (розб.), кальцій, фосфор, кальцію оксид, барію карбонат, калійна селітра

Згідно з метою освітньої галузі «Природознавство» та її хімічного...
Для більш наочного сприйняття школярами конкретних хімічних речовин та явищ необхідно збагатити учнівський хімічний експеримент елементами...

Фізика наука експериментальна,її методи дають змогу зрозуміти й пояснити...
Без перебільшення можна сказати, що якість знань І практична підготовка учнів з фізики перебувають у прямій залежності від якості...

Єдність організму І навколишньогосередовища. Обмін мінеральних речовин....
Організм людини є складовою навколишнього середовища. Тому багато хімічних та фізичних процесів, які відбуваються в природі, відбуваються...

Дослідження. Метою
Це новий напрямок використання бентонітових глин, що й обумовлює актуальність обраної теми дослідження

Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками. Мета
Виховувати навички складати рівняння хімічних реакцій, вміння наводити приклади вивчених типів хімічних реакцій



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

h.lekciya.com.ua
Головна сторінка