Пошук по сайту


Тема. «Оксиген І Кисень. Фізичні властивості. Добування кисню в лабораторії. Каталізатор. Реакція розкладу.»

Тема. «Оксиген І Кисень. Фізичні властивості. Добування кисню в лабораторії. Каталізатор. Реакція розкладу.»

Хімія

Тема. «Оксиген і Кисень. Фізичні властивості. Добування кисню в лабораторії. Каталізатор. Реакція розкладу.»

Мета: поширити поняття про хім.елемент і прості речовини, вміти розрізняти ці поняття, спостерігати, аналізувати, робити висновки, навчити учнів складати опорні схеми, «читати» їх, виховувати активність, зацікавленість, творчість.

Тип уроку: формування нових знань

Методи навчання: монологічний, діалогічний, демонстраційний,

Форми організації уроку: фронтальна, групова.

Засоби навчання: підручник, записи на дошці, хімічний експеримент, таблиця, мультимедійна установка, опорна схема «Оксиген і кисень»

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

  • перевірка готовності до уроку;

  • запис в зошиті дати;

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Завдання учням для визначення теми уроку.

(Вчитель зачитує вірш, у якому називається хім. елемент, проста речовина, які будуть вивчаться сьогодні на уроці)

Всім відомий Оксиген

В кисень сполучається.

Через нього речовини

Легко окисляються.

Всі властивості фізичні

Буде кожен знати,

І його ми на уроці

Будем добувати.

Зберемо його в пробірку,

Доведем наявність.

Ну, що ж будем ми вивчати?

Ви вже здогадались?

  • Діти формулюють тему уроку.

  • Записують в зошитах.

На сьогоднішньому уроці ми будемо з вами крокувати по сходинкам – до найвищої сходинки. І той, хто буде активно працювати на уроці, відповідати на питання, той обов’язково потрапить на неї.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Бесіда з учнями по повторенню термінів

  • Для будь якої споруди що саме головне? (Фундамент) От і ми зараз з вами перевіримо, який же в нас фундамент?

  • Що таке хім..елемент?

  • Що таке хімічний символ?

  • Що таке хім..формула?

  • Що таке проста речовина?

  • Що таке складна речовина?

  • Що таке хім..реакція?

  • Що таке хім..рівняння?

Висновок: Дивлячись на вашу активність можна сказати, що фундамент у нас гарний. Тож ми можемо рушати далі.

  • Кожен з вас, хто буде приймати участь у вивченні нового матеріалу робіть помітку на новій сходинці.

ІV. Основна частина.

  1. 1. Перша частина вивчення нового матеріалу – Оксиген. Кисень. Фізичні властивості.

Під час опрацювання нового матеріалу ми з вами будемо вчитися будувати опорну схему. Оскільки ми це робимо з вами вперше, то я вам підготувала невеликі шаблони опорних схем. За їх зразком ви повинні будете у зошитах створити подібні опорні схеми. За допомогою яких вам буде легше запам’ятати новий матеріал.

  • Що ви знаєте про Оксиген?

(Відповіді учнів: хім.символ – О, атомна маса – 16, валентність – ІІ, утворює просту речовину – кисень, входить до складу складних речовин і т.д.)

Доповнення вчителя (утворює – озон, входить до складу крейди, вапна, соди, мідного купоросу)

  • Що ви знаєте про кисень?

(Відповіді учнів: формула – О2, молярна маса – 32, газоподібна речовина, без кольору, без запаху, майже не розчинна у воді, потрібна для дихання, окислює речовини)

Доповнення вчителя – через запитання-підказки:

  • Важчий чи легший за повітря?

  • Підтримує горіння чи ні?

(А також: температура кипіння = -183 , а температура плавлення = -218)

Висновок до першої частини:

Отже, ми склали уявлення про Оксиген і кисень, а також визначили фізичні властивості. Тепер запишемо їх у зошитах.

  • Запис фізичних властивостей кисню у зошитах (коментування учнями запису).

  • А тепер спробуємо перевірити, яка ж у нас утворилася опорна схема.

Удосконалення опорної схеми «Оксиген і кисень»

Робота з мультимедійною установкою – «Порівняйте і доповніть».

(На екрані мультимедійної установки демонструється опорна схема. Учні порівнюють її зі своєю, вносять доповнення)

  • Ось так непомітно ми з вами потрапили на нову - другу сходинку. А чи всі знаходяться на другій сходинці? (діти аналізують свої позначки) Тож час вирушати далі.

А наступний наш шлях важкий, але дуже цікавий. Бо щоб потрапити на нову сходинку… нам потрібно виконати хімічний експеримент.

  1. 2. Друга частина вивчення нового матеріалу – Добування кисню в лабораторії. Реакція сполучення. Каталізатор. (Демонстрація досліду)

  • Ознайомлення учнів в обладнання, речовинами і правилами т/б.

  • Виконання вчителем експерименту з коментуванням (чи відбувається хімічна реакція? Швидко чи повільно? А що спостерігаємо, якщо добавити манган(ІV) оксид? Як занурити газовідвідну трубку в пробірку (глибоко чи ні) ? Чому?

  • Зібрати кисень методом витіснення води і повітря;

  • Довести наявність кисню в пробірках за допомогою тліючої скіпки.

  • Записати рівняння реакції розкладу гідроген пероксиду.

Проблемні запитання:

- Яка речовина вступила до реакції (складна чи проста?)

- Які утворилися?

- Що відбулося з речовиною?

Висновок: Такі реакції називаються реакціями розкладу. (записати визначення в зошити)

- А яка речовина нам допомогла в реакції? (манган(IV) оксид)

- Яку вона відіграла роль в нашій реакції? (прискорила реакції)

Висновок: Такі речовини називаються каталізатором. (записати визначення в зошити)

Ферменти – природні каталізатори.

V. Закріплення матеріалу.

  1. Застосування знань в стандартних ситуаціях

    1. Робота з підручником (стор. 134)

  • Чи можна вважати запропоновану схему схемою реакції добування кисню? (Так)

  • Яка умова цієї реакції? (підвищена температура)

  • Назвіть формулу вихідної речовини

  • Назвіть формули продуктів реакції?

  • Чи можна назвати цю реакцію реакцією розкладу?

  • Чи є тут каталізатор?

  • Перетворіть цю схему реакції на рівняння в зошитах

(учні розставляють коефіцієнти)

V. Узагальнення та систематизація.

Завдання: озвучити опорну схему.

«Говоріть те – що бачите»

(учні по черзі озвучують записи на опорній схемі – по одному реченню)

Висновок вчителя: Ось як ми багато з вами сьогодні дізнались про Оксиген та кисень, про його добування в лабораторії, про новий тип реакції. Познайомились з новими термінами.

VІ. Підсумок уроку.

  • Подивіться, чи всі ви дісталися найвищої сходинки? А хто в нас трішки відстав? Давайте їм допоможемо. Запитайте у них про те, що ми вивчили на уроці?

  • А ось тепер вже все, тому що ми всі завдяки вашій активній роботі піднялись на найвищу сходинку. А це значить – що наш урок не пройшов марно, що він був цікавим і ми добре розібрались з новим матеріалом, чи не так?

Виставлення оцінок

  1. Повідомлення домашнього завдання та пояснення його виконання.

Вивчити параграф 17, 18, завд.1,2,3 ст.131, з.9, ст..138.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Конспект уроку 35 Тема: Хлоридна кислота: добування, властивості, застосування
Мета: вивчити спосіб добування хлоридної кислоти в лабораторії; фізичні та хімічні властивості: дію на

Тема: «Прості речовини неметали І метали. Кисень»
Встановіть відповідність між застосуванням кисню та властивостями, які його зумовлюють

Тема уроку: явища фізичні І хімічні. Хімічна реакція. Ознаки хімічних...
Закріпити І поглибити знання учнів про фізичні явища. На основі знань про фізичні явища сформувати поняття „хімічного явища”, навчити...

План металічні елементи, металічний зв'язок та фізичні властивості...
Метали (від грец. Μέταλλον – «шахта», «кар'єр», «добування з надр землі») – клас хімічних елементів І речовин з такими хімічними...

Конспект уроку 32 Тема: Кислоти, їх склад, назви, класифікація, визначення....
Мета: формувати знання про класифікацію кислот, їх фізичні властивості; заходи безпеки при роботі з кислотами; про поширеність кислот...

Оцтова кислота, її молекулярна та структурна формули, фізичні властивості....
Тема: Оцтова кислота, її молекулярна та структурна формули, фізичні властивості. Функціональна карбоксильна група. Хімічні властивості:...

Оцтова кислота, її молекулярна та структурна формули, фізичні властивості. Застосування
Мета: розглянути будову оцтової кислоти як представника карбонових кислот, її фізичні властивості, застосування, вдосконалювати вміння...

Урок Тема. Нітратна й ортофосфатна кислоти та їх солі. Фізичні та хімічні
Тема. Нітратна й ортофосфатна кислоти та їх солі. Фізичні та хімічні властивості. Застосування

Уроку
Тема уроку: Алкани ( парафіни). Загальна формула алканів. Структурна ізомерія. Поняття про конформації. Систематична номенклатура....

Програма підготовки учнів до ІІ (районного/міського) етапу Всеукраїнських...
Класифікація речовин. Прості й складні речовини. Фізичні та хімічні методи одержання простих речовин (кисень, водень)



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

h.lekciya.com.ua
Головна сторінка