Пошук по сайту


Тема: Узагальнення І систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»

Тема: Узагальнення І систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»

Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»
Мета: а.) узагальнити одержані знання з теми «Початкові хімічні поняття», хімічні формули, валентність, відносна атомна і молекулярна маса, вміти використовувати їх під час виконання завдань різного типу; розширити знання про значення хімії в житті людини; формувати зацікавленість і любов до предмета.

б.) розвиток елементів лргічного мислення ( аналіз, синтез, індукція, дедукція, умовивід, порівняння, аналогія); уваги, уяви, мовних здібностей.

в.) виховання природничо – матеріалістичної картини світу
Міжпредметні зв’язки: біологія, фізика, математика, основи здоров’я
Методи навчання: інтерактивні, словесні, ілюстративно – стимулюючі, самостійна робота.
Форми роботи: фронтальна, прийоми « Бліцопитування», «Ігротека», хімічні загадки і вправи: «Відгадай слово», «Коректор», «Хто швидше», «Перевір себе».
Обладнання і матеріали : Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделеєєва.
Тип уроку: урок — казка (узагальнююче повторення)


План уроку

  1. Організіційний момент ( 1 хв.)

  2. Мотивація навчальної діяльності (1хв)

  3. Актуалізація опорних знань(4хв)

  4. Узагальненння і систематизація (30 хв)+ фізкультхвилинка (3хв)

  5. Підбиття підсумків (4 хв)

  6. Домашнє завдання (2хв)


Хід уроку:

  1. Організіційний момент ( 1 хв.)




  1. Мотивація навчальної діяльності (1хв)



  1. Актуалізація опорних знань (4хв.)

1.) Хімія –це…

2.) Періоди становлення хімічної науки…

3.) Атом – це…

4.) Молекула – це…

5.) Йон – це…

6.) Горизонтальний ряд елементів у ПС називається…

7.) Вертикальний ряд елементів у ПС має назву…

8.) Атом складається з…

9.) Заряд ядра можна визначити за…

10.) Яка різниця між простими і складними речовинами?

11.) Що таке валентність?

12.) В кого вона стала?
IV. Узагальненння і систематизація (30 хв.)

Проведення у формі ігрових завдань. Урок - казка

У чарівній країні Хімляндії мешкають хімічні елементи, молекули, прості і складні речовини та хімічний посуд. Щоб до неї потрапити треба дещо пригадати.

Слайд №1

Які правила техніки безпеки були порушені?

Слайд №2 Одного дня країною Хімляндія пронісся буревій. Він не нашкодив її жителям, але так їх перелякав, що вони дещо позабували. Тому потребують Вашої допомоги.Буревій змішав пісок, сіль та залізні ошурки.

Підкажіть послідовність і методи розділення

1. Дія магнітом

2.Відстоювання

3. Декантація або фільтрування

4.Випарювання

Слайд №3 Допоможіть реторті пригадати імена та «роботу» друзів

Слайд №4 Деякі молекули простих речовин так перелякалися, що роспались на хімічні елементи і увійшли до складу сполук.

Яка назва і формула цих простих речовин?

Хімічний елемент, з якого складається алмаз?

----Підказка: порядковий номер у 2 рази меньший від порядкового номеру Магнію Карбон — вуглець С

---Входить до складу зубної емалі та кісток

Підказка: Ar = 40

Кальцій — кальцій Са

--Необхідний для роботи м'язів. Багато у бананах. Підказка: Ar = 24 Магній — магній Mg

------Через вміст даного елемента цибуля пече

Підказка: порядковий номер його у 2 рази більший від порядкового номера Оксигену (Сульфур — сірка S)
-------Надає крові молюсків синє забарвлення

Підказка: Ar = 64 Купрум — мідь Cu

------Складова ДНК та білків ( Підказка: Ar = 14 Нітроген — азот N2)

------Його багато у цих продуктах. (Підказка: є у крові (еритроцити) Ферум — залізо Fe)

------Тут сховалися двоє. (Гідроген — водень Н2Оксиген — кисень О2)

------Тут його максимальна кількість (Підказка: прикраси меньш цінні за золото

Аргентум — срібло Аg)

Слайд №5 Хто помилився?

1. три молекули водню 3H+

2. п'ять атомів Гідрогену 5H

3. два катіони Гідрогену 2H

4. дві молекули води 2 H2

5. атом Нітрогену N2

6. три молекули вуглекислого газу 3O2

7. шість молекул азоту 6N
Слайд №6 Фізичне тіло - речовина - матеріал.
Вони також мешкають у Хімляндії. Що де?

  1. Залізо

  2. Свічка

  3. М'яч

  4. Гума

  5. Сіль

  6. Вода

  7. Ручка

  8. Мідь

  9. Фольга

  10. Сніжинка

  11. Пластилін

  12. Скло.

  13. Відповідь:Тіла: 2,3,7,10. Речовини: 1,4,5,6,8 . Матеріали: 9,11,12

Слайд №7 Допоможіть знайти свою домівку ( в кого їх дві ?)

молоко, кисень, вода, граніт, повітря, пісок, водень, вуглекислий газ, кухонна сіль, срібло, залізо, сталь, крейда, олія, сода, зубна паста, мило, йод.

Слайд №8 Хімічні елементи проживають за відповідною адресою. Де чия?

1. Елемент 2 періоду III групи

2. Елемент 3 періоду V групи

3. Елемент 4 періоду IV групи головної підгрупи

4. Елемент 4 періоду I групи побічної підгрупи

5. Елемент 2 періоду IV групи

6. Елемент 2 періоду VI групи

7. Елемент 5 періоду VII групи головної підгрупи

8. Елемент 6 періоду II групи побічної підгрупи

9. Елемент 5 періоду I групи побічної підгрупи
Фізкультхвилинка ( 3хв.)
Слайд №9 Хімчики — створіння, що споживають хімічні елементи і перетворюють їх на сполуки.

C, Al, O, Ag, H, Zn, N, Fe, S,
Mg,Ca, K, Cl,P, Cu,
Au, Cr, Na, Si, Hg,Li

Хто з'їсть більше? Чому ( скористайтесь Періодичною системою)?

Слайд №10 Для того, щоб заспокоїтися хімічни елементи вирішили погойдатися. Але забули свою відносну атомну масу. Допоможіть скласти рівномірні пари.

B, S, Ca, Pd, C, La, K, Ag, Ba,Mn, Cl, Fe

Bідповідь:

  • B-C

  • S-Cl

  • Fe-Mn

  • Ca-K

  • Ag-Pd

  • Ba-La


Слайд №11 Хімічні елементи, користуючись валентністю, полюбляють сполучатися між собою.
Якими будуть формули сполук з...

Оксигеном:

1) Fe(II)

2) Cu(II)

3) Cl(VII)

4) P(V)

5) K(I)

6) Cr(III)

7) S(VI)

8) C(IV)

Гідрогеном:

9) P(III)

10) Cl(I)

11) S(II)

12) C(IV)

Сума індексів — порядковий номер елемента, який названо на честь держави.

Якої?

Слайд №12 Речовини сплуали ключі від домівок. Де чий згідно молекулярної маси?

1.H2SO4

2. NaOH

3. CaO

4. H2CO3

5. Al2O3

1. 56

2. 40

3. 98

4. 102

5. 64
Слайд №13. Самостійна робота

I варіант

1. Виберіть окремо метали

Cl, Ag, S, Cu, P, Na, K, N, Al, C

2. Визначте валентність елементів

PH3, CH4, H2S, CrO3, MnO2, Cl2O, V2O5, CrO3, Mn2O7

3. Складіть формули оксидів (елемент + Оксиген)

N(IV), K, Ca, Al
II варіант

1. Виберіть окремо не метали

    Cu, P, Na, K, N, Al, C,Cl, Ag, S

2. Визначте валентність елементів

NH3, H2Se, SiH4, SO3, Mn2O3, CrO, OsO4, Cl2O7, P2O5
3. Складіть формули оксидів (елемент + Оксиген)

Na, Ba, B, Cr(VI)


Ключ( літера –н- повторюється 3 рази):

Із завдання 2:

Складіть слово,якщо спільне кратне:

9-к

2-а

4-н

1-ф

14-я

3-з

Складіть слово,якщо спільне кратне:

9-к

3-з

6-а

1-с

4-н

6-а

14-я
V. Підбиття підсумків уроку ( 4 хв)

  1. Які питання розглянули на уроці або гра « Мікрофон»

  2. 2. Оцінювання



VI .Домашне завдання (2 хв) повторити параграфи 1-8 Пояснення

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок 14. Проміжне оцінювання знань з теми «Початкові хімічні поняття» Варіант I
У наведеному переліку: пенал, срібло, крижина, вода, водень, гумка, залізо, цвях — переважають

Конспект уроку: основи» Тема. Узагальнення й систематизація знань з теми «Основи»
«їдкий натр», «їдке калі»; розширити знання учнів про застосування основ; узагальнити й систематизувати вивче­ний матеріал; сформувати...

Тема. Підсумковий урок з теми «Початкові хімічні поняття»
Обладнання: картки із завданнями, набори для проведення фільтрування сумішей, реактиви для проведення дослідів, пробірки

Урок з теми «Початкові хімічні поняття» (7 клас)
Електроліз. (9 клас)

Початкові хімічні поняття 6
Кожна з них містить екологічну інформацію І передбачає теоретичні розрахунки, складання рівнянь реакцій тощо. Це дає змогу використовувати...

Початкові хімічні поняття
Завдання 1 – 6 мають чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний

Тема. Узагальнення знань з теми «Електролітична дисоціація. Реакції...
...

Урок узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних речовин»...
Громадська Валентина Іванівна – вчитель хімії Миколаївської гімназії №4 м. Миколаєва

Методична розробка уроку з теми «Україна в період кризи радянської системи (1964-1985 рр.)»
Продовжити формування хронологічної, просторової, логічної компетенцій в процесі узагальнення,систематизації та конкретизації подій,...

Уроках узагальнення І систематизації знань по фізиці, хімії,біології, географії, економіці
Мета уроку: дати поняття ланцюгової реакції поділу ядер Урану, пояснити практичне значення цієї реакції; показати переваги й проблеми...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

h.lekciya.com.ua
Головна сторінка