Пошук по сайту


Конспект уроку 80 Тема: Екзотермічні І ендотермічні реакції. Термохімічні рівняння

Конспект уроку 80 Тема: Екзотермічні І ендотермічні реакції. Термохімічні рівняння

Конспект уроку 80

Тема: Екзотермічні і ендотермічні реакції. Термохімічні рівняння.

Мета: формувати знання про тепловий ефект реакції, екзотермічні і ендотермічні реакції; формувати вміння складати термохімічні рівняння, обчислювати тепловий ефект за термохімічним рівнянням.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, обладнання і реактиви для експерименту

Тип уроку: засвоєння нових знань

Форми роботи: бесіда, робота біля дошки, прийом «Мікрофон», демонстрації:

Демонстрації: 9. Приклади екзо- та ендотермічних реакцій.

10. Проведення реакцій з різним тепловим ефектом (горіння магнію, утворення купрум(ІІ) оксиду).

Хід уроку:

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

Ми почали вивчати тему: «Хімічні реакції та закономірності їх перебігу». На попередньому уроці ми узагальнили знання про всі типи хімічних реакцій, які вам відомі з курсу хімії 7-го ,8-го ,і 9-го класів. Вашим домашнім завданням було дати визначення цим типам реакцій і навести по 1 приклоду. До кожної з них. Зараз ми перевіримо як ви виконали це завдання.

Користуючись схемою і починаючи із слів …

Прийом «Мікрофон».

«Хімічні реакції класифікують за наступними ознаками…»

IІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми поглибимо ваші знання про екзотермічні та ендотермічні реакції. Вивчимо такі нові поняття як внутрішня енергія, тепловий ефект, термохімічне рівняння. Навчимось складати термохімічні рівняння і за термохімічними рівняннями робити розрахунки.

Вивчивши ці поняття ви на науковому рівні зможете пояснити: Чому щоб нагрітись необхідно розпалити багаття? Чому щоб довше зберігались продукти харчування ми їх кладемо в холодильник? Чому для приготування оселедця достатньо лише насипати солі, а для приготування шашлику необхідно розводити вогонь.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Екзо- та ендотермічні реакції.

Вивчення теми почнемо з демонстраційного досліду: Горіння магнію.

Дати відповіді на запитання:

1) Що свідчить про перебіг реакції (що ми спостерігаємо?) - виділення світла і теплоти

2) Запишіть рівняння реакції, урівняйте.

3) Дайте відповідь на запитання – скільки атомів магнію було на початку реакції, скільки після реакції; скільки атомів Оксисену було на початку реакції, скільки в кінці?

Отже під час хімічних реакцій – число атомів зберігається;

- їх загальна маса зберігається;

А змінюються лише зв’язки – одні руйнуються, а інші утворюються.

Під час руйнування хімічних зв’язків енергія вивільнюється, а під час утворення хімічних зв’язків енергія поглинається.

Якщо різниця між енергією, що вивільнюється і енергією, що поглинається негативна, то енергії, що виділяється більше – це означає, що реакція відбувається з виділенням тепла, отже вона екзотермічна.

2Mg + O2 = 2MgO

- число атомів: 4 = 4

- маси атомів: m = m

- енергія: вивільнюється > поглинається

(хім. зв розриваються) (хім. зв утворюються)

Реакція екзотермічна
Дослід 2. Утворення купрум (ІІ) оксиду.

В пробірку до кпрум сульфату я додала натрій гідроксид утворився утворився блакитний желеподібний осад купрум (ІІ) гідроксиду. При нагріванні данного осаду, що ми спостерігаємо? – утворення чорного осаду.

1) Записати рівняння реакції, урівняти

2) Дати відповідь на запитання. Скільки атомів Карбону на початку реакції – після; скільки атомів Оксисену на початку реакції – після; скількіатомів Нідрогену на початку реакції – після?

Отже знову спостерігаємо, що кількість атомів, їх маса не змінились до і після реакції, а змінились лише хімічні зв’язки – одні зруйнувались, а інші утворились.

Нові хімічні зв’язки в даному випадку можуть утворюватись лише за умови нагрівання. Якщо ми не будемо нагрівати пробірку ніяких змін не відбудеться.

Це означає, що різниця між енергією яка вивільнюється і енергією, яка поглинається – позитивна, для утворення нових хімічних зв’язків енергії потрібно більше ніж є тому ми і нагрівали пробірку – це означає, що реакція відбувається з поглинанням теплоти – це реакція ендотермічна.

Cu(OH)2 —> CuO + H2O

- число атомів: 5 = 5

- маси атомів: m = m

- енергія: вивільнюється < поглинається

(хім. зв розриваються) (хім. зв утворюються)

Реакція ендотермічна
Енергія, що вивільнюється під час розриву хімічного зв’язку називається внутрішньою енергією. Кожна сполука має внутрішню енергію, що зосереджена в її внутрішніх зв’язках.
Теплота, що вивільнюється чи поглинається під час перебігу хімічної реакції називається тепловим ефектом.

Тепловий ефект моє позначення Одиниці вимірювання

∆Н кДж

Теплота виділяється ∆Н < 0, наприклад: ∆Н = - 200кДж, реакція екзотермічна

Теплота поглинається ∆H > 0, наприклад: ∆Н = + 200кДж, реакція ендотермічна

Якщо тепловий ефект позначають у хімічному рівнянні, таке рівняння називають термохімічне.

С + О2 → СО2; ∆H= – 402,24 кДж

Використовуючи термохімічні рівняння, можна розв’язувати деякі задачі за хімічними рівняннями.

Задача. 1

При взаємодії заліза масою 7 г із сіркою виділилось 12,15 кДж теплоти. Складіть термохімічне рівняння реакції.

Дано:

m (Fe) = 7 г

∆H = – 12,15 кДж

Розв’язання:

0,125 моль – 12,15 кДж

Fe + S = FeS; ∆H = – x кДж

1 моль

Термохімічне рівняння − ?

1. Яка кількість речовини Fe?



2. Яка кількість виділиться при згоранні сірки кількістю 1 моль?



Відповідь: Fe + S = FeS; ∆H = – 97,2 кДж

Задача 2.

За термохімічним рівнянням С + О2 → СО2; ∆H= – 402,24 кДж визначте масу вугілля, що було витрачено для отримання енергії 408,48 кДж

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Підручник стр. 98 №3, №4

VІ. Підведення підсумків уроку
VІІ. Домашнє завдання &15, стр99, №5,6

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Конспект уроку 72 Тема: Закони Фарадея
Мета: на основі знань про електроліз, вивчити особливості процесів, що відбуваються на аноді під час електролізу розчинів електролітів;...

Тема уроку. Класифікація хімічних реакцій. Мета уроку
Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про хімічні реакції; з`ясувати, за якими ознаками класифікують хімічні реакції;...

Конспект уроку 68 Тема: Електроліз водних розчинів електролітів
Мета: на основі знань про електроліз, вивчити особливості процесів, що відбуваються на катоді І аноді під час електролізу розчинів...

Конспект уроку 16. Тема: Закон збереження маси речовин. Хімічні рівняння
Мета: повторити з учнями закон збереження маси речовин; поняття про схеми та рівняння хімічних

Конспект уроку 19 Тема: Закон збереження маси речовин. Хімічні рівняння
Мета: пояснити та сформулювати закон збереження маси речовин; дати поняття про рівняння хім

Конспект уроку №78 Тема: Класифікація хімічних реакцій за різними...
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про типи хімічних реакцій за різними ознаками

Урок з хімії 7 клас. Тема уроку: Закон збереження маси речовин під...
Ння маси речовин у хімічних реакціях; пояснити схему хімічної реакції, її суть, сформувати поняття про хімічні рівняння, пояснити...

Конспект уроку 31 Тема: Розрахункові задачі: Розрахунки за хімічними...
Реагентів або продуктів реакції за відомими даними про вихідні речовини, одна з яких узята з

Конспект уроку 53 Тема: Гідроліз водних розчинів солей
Мета: вивчити процес гідролізу водних розчинів солей; розвивати вміння записувати рівняння

Конспект уроку Тема: Фізичні І хімічні явища
Мета: повторити та поглибити знання про фізичні І хімічні явища (реакції); з'ясувати ознаки



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

h.lekciya.com.ua
Головна сторінка