Пошук по сайту


Тема уроку: Роль хімії та суспільства у розв'язанні глобальних екологічних проблем. Атомна енергетика. Мета

Тема уроку: Роль хімії та суспільства у розв'язанні глобальних екологічних проблем. Атомна енергетика. Мета

Тема уроку: Роль хімії та суспільства у розв'язанні глобальних екологічних проблем. Атомна енергетика.
Мета: сформувати уявлення про діяльність людини як геологічну силу, що активно змінює оболонки Землі, показати сучасний стан біосфери й необхідність екологічного мислення для проблем, що постають перед людством, з'ясувати позитивний і негативний вплив атомної енергетики в цілому на екологічний стан навколишнього середовища; проаналізувати негативні глобальні зміни на Землі пов’язані з аваріями на АЕС; розглянути основні принципи нормування антропогенного навантаження на довкілля; розвивати уявлення про екологічно стабільне суспільство як необхідну умову розвитку людства; виховувати юридично обізнаних та екологічно свідомих громадян України, бережливе ставлення до навколишнього середовища; показати важливість хімії як науки в розумінні й розв’язанні актуальних екологічних проблем.
Основні терміни і поняття: екологічні проблеми, хімічні мутагени, природні ресурси, раціональне використання природних ресурсів, радіонукліди, екологічно стабільне суспільство, охорона природи, природоохоронне законодавство, ядерна енергетика, АЕС.
Тип уроку: комбінований
Форми роботи: інтерактивні – “Мозковий штурм”, “Мікрофон”, вправа “Хто швидше”; фронтальна – бесіда, робота групами, презентації.

Хід уроку


І. Організаційний етап.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

В кінці квітня є три події які тісно пов’язані між собою, тому що переслідують одну мету – привернути увагу до екологічних проблем навколишнього середовища. Це 17 квітня – Всесвітній день довкілля, 26 квітня – Чорнобильська трагедія, 30 квітня – День Цивільної оборони.

Мета нашого уроку – з'ясувати позитивний і негативний вплив атомної енергетики в цілому на екологічний стан навколишнього середовища, проаналізувати негативні глобальні зміни на землі пов’язані з аваріями на АЕС
Вчитель географії

Ми розглянемо географічне положення АЕС, які розташовані на території України.
Вчитель валеології

Подорож наша буде важкою, але, вважаю, що пізнавальною. Ви дізнаєтесь як захистити себе від шкідливих доз опромінення в повсякденному житті.

Вчитель хімії

Але спочатку давайте пригадаємо, що ви вже знаєте з розділу “Хімія та екологія”.

ІІІ. Актуалізація опорних знань


  1. Перевірте свої знання. Фронтальна бесіда

    • Що вивчає екологія?

    • Які хімічні сполуки називають ксенобіотики?

  2. Конкурс “Хто швидше”

Учні поділені на три групи. Кожна група складає схему “головні забруднювачі довкілля в Україні”.
ІV. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу

Слово вчителя хімії.

Технічні можливості людства змінювати природне середовище стрімко зростають, зараз людина здатна здійснювати такі проекти перетворення природного середовища, про які раніше не могла, мабуть, і мріяти. Зростання можливостей людства призвело до зростання негативного впливу на довкілля, до появи небезпечних наслідків існування та життєдіяльності.

Стан навколишнього середовища України на сьогоднішній день вважається критичним. За тривалістю життя населення Україна посідає 52-ге місце у світі.

Як ви гадаєте чому?

(одна з основних причин – забруднення довкілля)

Перед людством постали глобальні екологічні проблеми, які перш за все стосуються забруднення атмосфери, світового океану, ґрунтів.

На цьому уроці ми розглянемо радіаційне забруднення.

Проблему радіаційного забруднення – вивчає учень... (називає учня).

Радіаційне забруднення – це потрапляння в атмосферу, воду, ґрунт, радіонуклідів Плюмбуму, Полонію, Кадмію та інших елементів. Підвищення рівня вмісту радіоактивних нуклідів негативно впливає на живі істоти руйнує імунну систему, кровотворення, впливає на спадковість, тому що викликає зміни генетичному рівні.


Інтерактивна вправа “Мозковий штурм”





Учень

Джерелами радіаційного забруднення є паливно-енергетичний комплекс, транспорт, радіоелектроніка, випробовування атомної зброї, підводні човни та криголами, атомна промисловість (видобування та переробка уранової сировини) і безумовно аварії на АЕС.

З історичного розвитку людство стикалося з багатьма проблемами, але первинною завжди була проблема енергії. На сучасному етапі людина підкорила енергію сонячного світла, вітру, морських припливів та відпливів, енергію атомного ядра.
Вчитель географії

Сьогодні на території України розташовано п’ять АЕС, (14 енергоблоків) – Чорнобильська, Рівненська, Хмельницька, Запорізька, Південноукраїнська. (Презентація).

План презентації


  1. Атомна енергетика України

  2. Запорізька АЕС

  3. Південноукраїнська АЕС

  4. Рівненська АЕС

  5. Хмельницька АЕС

  6. Чорнобильська АЕС

  7. Чорнобильська катастрофа


Ви побачили лише декілька прикладів того, як катастрофічно може вплинути на довкілля використання атомної енергетики. Тому постають проблемні запитання: “Чи потрібно далі використовувати атомну енергію? Чи можливо, слід відмовитись від цього?”

Питання “Атомні станції – добро чи зло?” виноситься на обговорення у формі “Займи позицію”:

  • Учні виказують свою точку зору і записують її на дошці відповідно “Добро”, “Зло”. Учні записують свою думку, займають місце біля дошки, відповідно до своїх поглядів.

  • Попросити учнів пояснити свою точку зору.

  • Запропонувати оцінити свою точку зору

  • Запропонувати оцінити протилежні точки зору.

  • Обговорити наслідки з різних точок зору.

  • Учитель дає коротку характеристику всім точкам зору. Кожна має розглядатися детально і ґрунтовно.


V. Практичне застосування екологічних знань.

Учитель хімії

Ваші звіти свідчать, що людство не може відмовитися від здобутків цивілізації. Забезпеченість енергією є найважливішою умовою соціально-економічного розвитку будь-якої країни, її промисловості, транспорту, сільського господарства, сфер культури і побуту.

Джерелами енергії найчастіше є традиційні невідновні природні ресур-си – вугілля, нафта, природний газ, сланці, торф. Останнім часом вони дуже швидко виснажуються.

Невичерпні можливості містить ядерна енергетика. Її розвиток для виробництва електроенергії та теплоти дає змогу вивільнити значну кількість органічного палива. Але наразі життя людини – під загрозою. Не лише зберігається велика небезпека нових аварі на АЕС, але й додається дуже складна проблема поховання відходів ядерного палива й, у недалекому майбутньому, після вироблення належного ресурсу – поховання, ліквідація самих АЕС – дуже складний, небезпечний і дорогий процес.

Отже, виникає замкнене коло: навколишнє природне середовище

Цивілізація атомна енергетика екологічна криза.

Як розірвати це коло? Ваші пропозиції?

Інтерактивна гра “Мікрофон”

  • Удосконалювати технології видобутку і переробки уранової руди;

  • Забезпечення безпечної роботи АЕС;

  • Боротися із втратами енергії оскільки в Україні 25% енергії не доходить до споживача;

  • Слідкувати, щоб опромінення не перевищувало гранично припустимої дози;

  • Впроваджувати ресурсозберігаючу політику;

  • Ріст екологічної грамотності й культури кожної людини й суспільства в цілому.

  • Важливим елементом екологічної безпеки є її правове забезпечення та визначення поняття екологічного злочину.


Ви зробили багато слушних пропозицій, але їх реалізація вимагає створення нових технологій. Це завдання майбутнього, виконувати яке доведеться вам.

А як захистити себе від шкідливих доз опромінення у повсякденному житті розкаже вам вчитель валеології.
Вчитель валеології

  • Не можна перебувати на сонці з 11.00 до 15.00;

  • Провітрювати приміщення;

  • Не можна пити дощову воду, їсти сніг, бурульки;

  • Після дощу вимитись із милом, поміняти одяг;

  • Перегляд телевізійних передач – не більше ніж 4 години на добу;

  • Намагайтеся тамувати спрагу напоями із зеленого чаю, м’яти, меліси – це найкращі засоби виведення цезію і стронцію з організму;

  • Овочі (картоплю, буряк) треба очищати від шкірки. Це знищує активність стронцію й гніздо на 30-40%;

  • Вживати продукти, що містять йод.


VІ. Висновок:

Вчитель хімії

Наша розмова не була б закінчена якби не пролунало питання, що ж повинен робити кожний з нас, щоб наблизити людство до розв’язання хоча б частини екологічних проблем? Я думаю, що на це питання повинні відповісти не стільки фахівці, скільки ви. За вами, діти, майбутнє! Це ви станете підприємцями, керівниками фірм і підприємств.

Саме від вашого ставлення до навколишнього середовища залежить доля нашої планети.
VІІ. Домашнє завдання

  1. Скласти конспект даного уроку.

  2. Підготувати доповідь на тему “Сигнали попередження про НС і правила евакуації з небезпечної зони”.

  3. Приготувати презентацію на тему “Технологічні радіаційні аварії”


VІІІ. Підсумок уроку.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок на тему «Хімія та екологічні проблеми навколишнього середовища»
Цілі уроку: визначити позитивний І негативний вплив хімічної промисловості та синтетичних речовин на екологічний стан навколишнього...

Радіоактивність. Види радіоактивного випромінювання. Самостійна робота. 9 клас. Мета уроку
Засвоєння учнями знань з даної теми, перевірити їх вміння розв’язувати стандартні задачі; продовжити формувати вміння осмислювати...

Вступ
Жодна держава ніколи не могла існувати ізольовано від інших. Через політичні, економічні, військові, культурні, наукові зв”язки держави...

План-конспект уроку на тему : „ Кисень та його властивості”
Хімія – наука, що творить дива, дає можливість пізнати навколишній світ, допомагає людині у розв”язанні продовольчої проблеми, у...

Значення хімії у розв'язанні енергетичної проблеми
Забезпеченість енергією є найважливішою умовою соціально-економічного розвитку будь-якої країни, її промисло­вості, транспорту, сільського...

Конспект уроку 76 Тема: Розрахункові задачі по темі: «Лужні метали»
Мета: на основі знань про хімічні властивості лужних металів розвивати вміння розв’язувати

Реферат з хімії
Роль хімії в житті суспільства в останні десяти­ліття значно зросла, зокрема це стосується значно ширшого застосування хімічних речовин...

Тиждень енергозбереження у
Мета: формувати у учнів екологічний світогляд, свідоме ставлення до проблем суспільства та відповідну поведінку в суспільстві; формувати...

Конспект уроку Тема: Предмет хімії. Короткі відомості з історії розвитку...
Всюди, куди б ви не глянули, вас оточують предмети або вироби, виготовлені на хімічних підприємствах або з використанням хімічних...

Ядерні реакції. Енергетичний вихід ядерних реакцій. Розв’язування задач. 11 клас. Мета уроку
Мета уроку: познайомити учнів із можливістю перетворення ядер хімічних елементів, навчити їх обчислювати енергетичний вихід ядерних...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

h.lekciya.com.ua
Головна сторінка