Пошук по сайту


Урок з математики, біології та географії з використанням інтерактивних технологій «Робота в малих групах»

Урок з математики, біології та географії з використанням інтерактивних технологій «Робота в малих групах»

Природничо-математичне кафе з практичним психологом

«Останні акорди навчання в ліцеї».

Інтегрований урок з математики, біології та географії з використанням інтерактивних технологій «Робота в малих групах»

Урок підготували: викладач математики Маковкіна Ліана Леонідівна, викладач біології та географії Паламарчук Віктор Миколайович, практичний психолог Савенок Інна Володимирівна.

Тема: «Об'єми геометричних тіл»(підсумкове повторення)

Мета: повторити теоретичний матеріал з теми, узагальнити , систематизувати і поглибити знання учнів з математики, біології та географії при розв’язуванні задач, виконанні вправ, розгадуванні головоломок, формувати вміння працювати самостійно, робити висновки; виховувати почуття патріотичної свідомості учнів, інтерес до математики, географії, хімії та інтерес до розвитку цих предметів; визначити характеристику особистісних якостей і особливостей поведінки учнів за допомогою психогеометричного тесту.

Місце проведення: кабінет природничих наук.

Обладнання: моделі многогранників та тіл обертання, роздавальний матеріал, мультимедійний екран.

Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань.

Форма проведення: урок-конкурс.

Хід уроку

Епіграф уроку

на дошці: «Знання збираються по краплині, як вода в долині»

( українське прислів’я)

І. Організаційний момент

Кабінет перетворюється в затишне кафе з кавою та печивом, звучить тиха музика “Найкрасивіший вальс”. Три столи накриті скатертиною, де за столиками сидять підгрупи учнів. Заздалегідь учні поділені на команди, вибрані капітани команд. Два столики з написом «Замовлено» для гостей.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення й узагальнення .

Вступне слово:

Викладач математики: Скоро закінчиться для вас навчальний рік, попереду екзамени, а для декого ЗНО, щоб продовжити навчатися далі за своєю мрією. Сьогодні ми проведемо нетрадиційний урок, природничо-математичне кафе «Останні акорди навчання в ліцеї». Хотілося б, щоб роки навчання в ліцеї були для вас незабутніми, а сьогоднішній урок разом з викладачами предметів математики, географії, біології та психологом ліцею запам’ятався на все життя. Урок проведемо у формі конкурсів. Учні поділені на три команди. Команд дівчат «Куля» і «Піраміда» під керівництвом викладача математики Маковкіної Л.Л. та практичного психолога

Савенок І.В. та команди хлопців «Куб» під керівництвом викладача біології, географії Паламарчука В.М.

А тема нашого уроку «Об’єми геометричних тіл »( підсумкове повторення).

Викладач біології, географії: І розпочнемо урок з українського прислів'я «Знання збираються по краплині, як вода в долині», адже сьогодні на уроці ми будемо систематизувати, повторювати знання з геометрії про об’єми геометричних тіл, поєднавши із знаннями географії, біології (збираючи як то кажуть по краплині) , але разом з тим поглиблюючи свої знання з цих предметів, розв’язуючи задачі, виконуючи тести, розгадуючи головоломки, підготувавши цікаві історичні відомості даної теми, вміння самостійно проаналізувати почуте, ваші знання з краплинок переростуть у водяний потік річки-знань.

Практичний психолог : Так як ця тема про геометричні тіла, а кожне геометричне тіло в основі має фігуру площини ( трикутник, квадрат, прямокутник, круг, зигзаг), то кожну фігуру можна пов’язати з характером людини. Тому зараз кожний з вас вибере із 5 геометричних фігур ту, стосовно якої ви можете сказати: це – Я. Спробуйте відчути свою форму! Якщо вам буде важко зробити це, то виберіть фігуру, яка першою привернула вашу увагу. ( Для команди «Куля» фігури зеленого кольору, для команди «Куб» - синього, а команди «Піраміда» - жовтого, для гостей фігури червоного кольору. Вибрані фігури учні приколюють булавкою, практичний психолог пропонує і гостям, обрати собі фігуру).






Викладач біології, географії: Ще шість віків до нашої ери при вимірюванні об’єктів будівельних робіт, находженні місткості різних ємкостей, находженні маси і густоти предметів виникла потреба обчислювати об’єми тіл.

Вчитель математики: Так у стародавньому Єгипті , щоб підрахувати об’єм каміння, яке необхідне для побудови великих пірамід Хеопса, Хефрена, Мікеріна у Гізі древнім зодчим треба було підрахувати об’єм піраміди;

Слайд 1. «Египетські піраміди. Формула об’єму піраміди».

Викладач біології, географії: А чи знаєте ви? Спіймати на гарячому ювеліра Архімеду допоміг відкритий ним у ванні «евристичний закон» (об ‘єм зануреного у воду тіла можна знайти по витісненому тілом об’єму води).

«Архімед зумів визначати, чи зроблена корона сіракузького тирана Гієрона ІІ з чистого золота або ж ювелір підмішав значну кількість срібла. Питома вага золота на той час вже була відомою, але складність полягала в тому, щоб точно визначати об’єм корони, адже вона мала неправильну форму. Архімед довгий час розмірковував над цим завданням. Зрештою, коли він приймав ванну, йому в голову прийшла блискуча ідея; занурюючи корону у воду, можна визначити її об’єм , вимірявши об’єм витісненої нею води. Згідно з легендою, Архімед вискочив голий на вулицю з криком «Еврика!» , що означало (давньогрецькою) «Знайшов». !”). І справді, зваживши у воді спочатку шматок чистого золота, шматок срібла, потім – корону, Архімед установив, що корона була не з чистого золота.

Слайд 2. «Архімед. Відкриття закону.»

Викладач математики: Пошуку формули для визначення об’єму винних дужок присвятив свою працю видатний математик і астроном Йоганн Кеплер.

Слайд 3. «Йоган Кеплер»

Інтеграл допоміг полегшити знаходження об’ємів геометричних тіл.

Слайд 4. «Михайло Остроградський».

Учні пригадують формулу для знаходження об’єму фігур , яку вивчали на уроках алгебри.

А далі, розглянемо «меню» конкурсів (на дошці записано конкурси). Кожний конкурс оцінюється в балах. Підсумки конкурсів записуватимуться у «Таблицю оцінювання». На дошці записані конкурси:

І. Інтелектуальна розминка.

ІІ. Відгадай зашифроване слово.

ІІІ. Закінчи речення.

IV.Розв’яжи практичну задачу на знаходження об’єму.

V. Конкурс капітанів. ( Представлення підготовленого невеликого емпатійного твору-презентації про многогранник або тіло обертання)

VI. Підведення підсумків.

Таблиця оцінювання.



з/п

Кількість

балів
Команда

Інтелектуальна

розминка

Відгадай зашифроване слово

Закінчи речення

Розв’яжи прак -тичну задачу

Конкурс капітанів

1.

«Куля»
















2.

«Куб»
















3.

«Піраміда»
















Викладач біології, географії: А зараз перейдемо до конкурсу «Інтелектуальна розминка». Для всіх команд задається запитання, правильна відповідь оцінюється одним балом ( 5 завдань). Визначається на швидкість піднятої руки, дається 45 секунд на обдумування.

  1. У кого більше ребер – у двох паралелепіпедів чи в одного учня?(однакова)

  2. Придивіться: холодної ночі кіт згортається в кулю. Він теж мабуть знає ізопериметричний секрет. Який саме?(З усіх тіл з однаковим об’ємом куля має найменшу площу)

  3. Назва якого геометричного тіла походить від грецького слова, що в перекладі означає соснова шишка? ( Конус від грецького «konos»)

Викладач математики:

  1. Так уже склалося, що відомі математики різних країн більше пошани отримували вже після своєї смерті. Їх заповіти виконували, на могильних плитах робили написи ті, які вони просили за життя. Встановити кому належить:

А) правильний 17- кутник;

А) Гаусс;

Б) -1;

Б) Лейбніц;

В) π з 35 десятковими знаками;

В) Лудольф ван Цейлен;

Г) куля та описаний навколо неї циліндр

Г) Архімед

Правильна відповідь на слайдах з портретами математиків

  1. На столі синій ящик, учні повинні вгадати, що там. Про колір ящика коротку характеристику дає психолог.

Якій геометричній фігурі давали перевагу англійські джентльмени? ( Циліндр. Головний убір мав форму циліндра)

Психолог дає характеристику, чому саме обрано синій колір ящика.

Переходимо до слідуючого «меню» конкурсів «Відгадай зашифроване слово». Перевіримо знання формул. І так зашифроване слово – назва найтовщого в світі дерева. Якщо знайти правильну формулу для обчислення геометричного тіла та скористатися шифром, можна дізнатися, що це за дерево.

Відшукай формулу для обчислення:

  1. Об’єму куба.

  2. Об’єму піраміди.

  3. Об’єму кулі.

  4. Об’єму циліндра

  5. Об’єму паралелепіпеда.

  6. Об’єму конуса.

  7. Об’єму зрізаного конуса

Шифр

О - 

С - 

К - 

В - 

Я - 

Й - 

Е - 

Вірне розташування дає слово «Секвойя»

Викладач біології, географії: Секвойя – найтовще дерево, що росте у північній Америці. У штаті Каліфорнія (США) є унікальне дерево, діаметр якого 45 м. Це приблизно 95 чоловік можуть охопити дерево, взявшись за руки.

Слайд 5. «Фото з різними видами секвойї».

Підсумки конкурсу заносяться у таблицю. Підбиття балів за перші два конкурси проводить психолог.

Викладач математики: Закінчити речення. Правильна відповідь оцінюється одним балом.

  1. Об’єм …(циліндра) знаходиться за формулою: 

  2. У Тихому океані є 1483 вулкани, які утворюють геометричну фігуру у вигляді …(кола)

  3. Два тіла називаються рівновеликими, якщо вони мають…(рівні обєми )

  4. Коло з діаметром 12 750 000м …(діаметр Землі)

  5. Якщо радіус кулі дорівнює 3 см, то її об’єм дорівнює …(36)

  6. Для визначення віку живого дерева використовують інструмент … форми (циліндра)

Підсумки конкурсу заносяться у таблицю.

Викладач біології, географії: Переходимо до розв’язування практичних задач.

І команда. Наш кабінет природничих наук має такі розміри: 9 × 6 × 2,8 м:

1. Знайти об’єм повітря в кабінеті. (151,2)

2. Згідно санітарним нормам на кожного учня повинно припадати по 2 м2 площі, чи не будуть порушені санітарні норми площі у навчальному кабінеті.

(27 учнів)

Правильно розв’язана задача, оцінюються трьома балами. Підсумки конкурсу заносяться у таблицю. Конкурс на швидкість.

Останній конкурс – це конкурс капітанів. Конкурс капітанів оцінюють запрошені гості. На останньому етапі уроку, заслухаємо ваші цікаві презентації з історичними фактами про многогранники та тіла обертання, за чашкою смачної кави з печивом. Слово надається капітанам команд : І команда « Піраміда», ІІ команда – «Куб», ІІІ команда - «Куля». Презентація оцінюється 5 балами. ( Викладачі разом з учнями, сідають за столики і смакують каву. Гості також запрошуються до кави.)

Викладач математики підводить підсумок. Визначаються переможці, проводиться оцінювання учнів. Заключне слово психолога, проведення психогеометричного тесту під звуки музики «Красива музика і квіти для моїх друзів».

Практичний психолог: Послухайте коротку психологічну характеристику основних «форм» особистості. Може статися, що жодна фігура Вам, чи іншій людині, не підходить. Тоді людину можна описати комбінацією з двох або навіть трьох форм.

Квадрат – працелюбність, наполегливість, потреба доводити розпочату справу до кінця, - це те чим відомі істинні «люди-квадрати».

Трикутник – ця форма символізує лідерство. Найхарактернішою особливістю «людей-трикутників» є здатність концентруватися на головній меті. Вони – енергійні, сильні особистості, які ставлять прозорі цілі і, як правило, досягають їх.

Прямокутник – символізує стан переходу та змін. Характерні риси «Прямокутників» - непослідовність і непередбачуваність вчинків упродовж перехідного періоду. Позитивні якості – допитливість, жвавий інтерес до всього, що відбувається, сміливість. Вони надмірно довірливі, наївні. «Прямокутником» легко маніпулювати.

Коло – характеризує високу чутливість, розвинуту емпатійність – здатність співпереживати, співчувати. «Люди-кола» високопопулярні серед колег по роботі. Вони – природжені психологи, але їм не вистачає організаторських навичок.

Зигзаг – символізує креативність, творчість. «Зигзаги» схильні бачити світ постійно змінним.

Кожний колір має безліч значень.

Червоний – це мамина любов, захист, здоров’я, активність, привертання уваги. Це колір життя, активності і агресії, а також – це і колір любові.

Жовтий колір – колір сонця і літа, символізує славу і божественну владу.

Зелений – втілює добробут, дорослішання, розвиток, здоров’я, розуміння прояву любові, розум, сердечність.

Синій - розум, стійкість, поступове вдосконалення, зосередженість.

Сподіваюся, що цей тест допоміг визначити рівень вашої психологічної сумісності з певними типами людей.

Урок підсумовує і завершує викладач математики висловом: «Математика – це мова, на якій написана книга природи»(Галілео Галілей) . Звучать слова подяки учням та гостям.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Нака з
Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики, хімії, фізики, біології, правознавства, історії, економіки, інформатики, астрономії,...

Нака з
Всеукраїнських олімпіад з 15 базових дисциплін, у тому числі з української мови та літератури, російської мови та літератури, англійської...

Тема: Кислоти: дія на індикатори, взаємодія з металами та їх оксидами, реакція обміну
Форми роботи: фронтальна робота, експеримент, самостійна робота, групова робота, індивідуальна робота, робота в групах

Урок-пракутикум учителя історії Великоберезнянської гімназії Савко...
Використання додаткових джерел інформаційних та інтерактивних методик на уроках історії з метою розвитку пізнавальних інтересів учнів...

Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального І загального...
Цей Типовий перелік визначає вимоги до засобів навчання та обладнання, якими повинні бути обладнані кабінети біології, географії,...

Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С., за редакцією Бурди М. І
Атестація в основній школі проводиться з п'яти навчальних предметів: української мови, біології, географії, математики, а також іноземної...

Організація навчально-виховного процесу з математики
Фахівці з методики викладання математики, які складають навчальні програми для шкіл різного профілю,часто ставлять запитання про...

Урок №8 Тема. Практична робота № Використання програмних засобів...
Тема. Практична робота № Використання програмних засобів при вивченні фізики, хімії та біології

Урок з математики

Розвиток ключових компетентностей учнів на уроках хімії засобами інтерактивних технологій
Одним із шляхів оновлення змісту освіти й узгодження його із сучасними потребами є орієнтація на розвиток компетентностей та створення...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

h.lekciya.com.ua
Головна сторінка