Пошук по сайту


Урок гімн «Значення хімії у повсякденному житті»

Урок гімн «Значення хімії у повсякденному житті»

Міністерство освіти і науки України

Відділ освіти Овруцької райдержадміністрації

Методичний кабінет


З досвіду роботи

вчителя хімії

Невгодівської загальноосвітньої

школи I – II ступенів

Соботюк Луїза

Іванівна


2015
Урок – гімн

« Значення хімії у повсякденному житті»
9 клас


Мета: розкрити учням значення хімії як невід'ємної складової нашого життя. Розвивати любов до предмета, показати нерозривні зв'язки з хімією, які є у кожної людини. Виховувати почуття дбайливого господаря.

  1. Організаційний етап.

  2. Основна частина.

Сьогоднішній наш урок – це своєрідний урок-гімн, присвячений одній із прекрасних наук, яка здатна докорінно змінити наш буття, яка займає одне із провідних місць серед природничих наук. Це звичайно – хімія. Про неї дуже багато сказано відомими людьми.

(Читаю слова) «Хімія – це область чудес, в ній приховано щастя людства…» М. Горький

М. В. Ломоносов, який ще на той час побачив вже великі зрушення говорив так: «Широко простягнула хімія руки свої у справи людські». Отже, за все, що ми маємо, давайте вклонимося хімії.

Давайте запишемо ми з вами нашу сьогоднішню тему і перший пункт плану.

  1. Хімія – наука нашого буття.

Всі ви вже знаєте як багато нам дає хімія з уроків хімії, особливо органічної. Ми знаємо, що для того, щоб добути якусь речовину треба пройти багатоступеневий синтез.

Продукція основного органічного синтезу – це порівняно не складні за складом і будовою речовини, головним чином з тих класів сполук, що ми з вами вивчали:

(паперовий стенд)

Для виготовлення тих чи інших побутових речовин хімія має основні напрямки розвитку:

  1. Виробництво полімерних матеріалів (на столах лежать пластмаси, каучук, синтетичні і штучні хімічні волокна).

  2. Переробка продуктів сільськогосподарського виробництва і харчової промисловості (патока, цукор).

  3. Хімічна переробка деревини (картон, папір, віскозне волокно, етиловий спирт, харчова оцтова кислота)

  4. Тонкий органічний синтез (барвники, численні фармацевтичні препарати, пахучі речовини, фото- і кіноплівка).


Запишемо другий пункт плану.

  1. Основні напрямки розвитку хімії.

Погляньте на ось ці картинки. З першого погляду вам може здатись, що всі ці речі можна віднести до мистецтва. Але, якщо уважно придивитись до матеріалів з яких вони виготовлені, то можна зрозуміти, що це виключно хімічні речовини.

Уявіть себе в одному з найулюбленіших куточків вашого дому – кухні. Що ми там бачимо?



Чайник, який виготовлено із Al, стакан в підставці із срібла або мельхіору (Cu+Ni, консервну банку, яка є лугованою (Fe i Sn), столовий ніж, ложка на яких є надпис. Пригадайте, що це за надпис. Так, вони виготовлені із неіржавіючої сталі. А електрична лампочка, термометер, дзеркало, гвіздки, а в крані хлорована вода. Якщо взяти телевізор? Уявіть зі скількох хімічних речовин виготовлені його деталі.

Ми приступаємо до третього міні-уроку і записуємо наступний пункт плану.

  1. Багатообразна хімія.

З давніх-давен в соках деяких дикоростучих рослин було знайдено хімічні речовини, які лікували людей. Ми з вами п'ємо каву і виявляється, що вона теж здатна лікувати.



«На початку XVIII ст. шведський король Густав ІІІ скористався популярним методом-експериментом. Він вирішив вияснити, чи дійсно шкідливі чай та кава.

В Швеції тоді були засуджені до страти два близнюки. Густав ІІІ замінив її пожиттєвою каторгою, але при умові, що один близнюк кожен день п'є каву в вликих кількостях, а інший - чай. Експеримент продовжувався довго, сам король вже помер. В глибокій старості, в віці 83 років, помер той, який пив чай, другий помер в 88 років.

Сьогодні шведів вважають великими любителями кави».

До нас на урок завітав лікар «Ай-болить».

(Говорить лікар)

«Хімія – це чарівна наука. Вона нам, лікарям, стала у великій пригоді. Діти не люблять пити таблетки, ставити гірчичники, вживати риб'ячий жир. Хімія розчинів сьогодні надала нам можливість із задоволенням лікувати маленьких пацієнтів. Зараз створено безліч сиропів, солодких на смак та різноманітних за запахом, шипучих таблеток, ліків-цукерок. Більшість із них ви знаєте. Найвідоміші я приніс сьогодні з собою.»

(Дістає із сумки «Мультитабс» і говорить):

«Сьогодні грип прийшов до вас –

Вживайте цінний Мультитабс.»



А ще в мене є «Еффералган»

«Сироп рожевий і смачний,

Крім того дуже запашний.

Допомога він для мам –

«Педіатричний Еффералган».



Дещо можу порекомендувати для дорослих. Ось:

«Ковток «Геровіталу»

І станеш молодець,

Бо в грудях калатає

Відразу декілька сердець.»



Нехай же хімія нам і надалі допомогає!

Доброго вам здоров'я.

Записує підпункт плану

а) хімія лікує

Гра «Доміно» (скласти молекули H2O, C2H5OH).

Повідомлення про згубну дію горілки.

Горілка – здоров'я злодійка.

Хочеш із здоров'ям дружити –

Кидай горілку пити.

В багатьох містах в дні урочистих свят влаштовується салют.



Гримлять вибухи, летять ракети, які розсипаються різнокольоровими іскрами. Людина, знайома з хімією, легко відповість про причини яскравого кольору святкових вогнів. Він скаже, що червоне одержують добавкою до пороху солей стронцію, жовте – натрію, зелене – барію.

Проводиться дослід «Забарвлення полум'я розчинами різних солей».

Запишемо підпункт плану

б) хімія дарує свято

Учні читають повідомлення про благородні метали та косметику

в) хімія дарує красу


  1. Змагання хімії з природою.

Ю. Г. Шлеуклер: «Невігластво обов'язково обернеться вибухами в житлових будинках, шахтах, на газових магістралях та залізницях, отруєнням водойм, повітря фенолом та іншими небезпечними речовинами, тобто усім тим, що мало місце.»


Повідомлення учнів про професії, які пов'язані зі знанням основ хімії («Зварювальник», «Ткаля»).

  1. Співдружність хімії і професії.

А зараз побачимо чи вмієте ви синтезувати, розвязуючи задачу.

У рослинах трапляється вуглевод орабіноза. Напишіть її структурну формулу знаючи, що склад його С5Н10О5 і що за будовою він альдегідоспирт.


ІІІ. Підсумок уроку.

IV. Домашнє завдання. §

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок з природознавства у 5 класі на тему ’’
Метa: розширити І поглибити знання учнів про воду як найпоширенішу речовину на Землі, її властивості І значення в природі та житті...

Теоретичного та практичного заняття
Запрошуємо вас поринути у світ цікавої хімії! Заняття в нашій школі це шанс відкрити для себе красу цієї чудової науки, яка супроводжує...

Урок № Тема уроку: Харчові добавки. Е-числа
Мета: формувати поняття про харчові добавки, показати учням значення харчових добавок, їхню необхідність І небезпеку для здоров’я;...

Урок 1 тема. Формування корисних І шкідливих звичок у підлітків. Спосіб життя І звички
Мета: вказати на значення звичок у житті людини; розкрити взаємозв'язок звичокі здоров'я; ознайомити із соціальними чинниками формування...

Тема: Узагальнення І систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»
«Початкові хімічні поняття», хімічні формули, валентність, відносна атомна І молекулярна маса, вміти використовувати їх під час виконання...

Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання
О на 166 сесії у 2003 проголошено десятиліття освіти для сталого розвитку, впродовж якого необхідно докорінно змінити роль освіти,...

Реферат з хімії
Роль хімії в житті суспільства в останні десяти­ліття значно зросла, зокрема це стосується значно ширшого застосування хімічних речовин...

Організація сприймання естетичних явищ у житті І мистецтві на уроках-бесідах...
Значення І місце малювання в школі визначається завданнями всебічного І гармонійного розвитку особистості

Урок з хімії 7 клас. Тема уроку: Закон збереження маси речовин під...
Ння маси речовин у хімічних реакціях; пояснити схему хімічної реакції, її суть, сформувати поняття про хімічні рівняння, пояснити...

Урок 1 Тема уроку: Значення травлення. Будова й функції органів травлення
Основні поняття І терміни: травлення, ферменти, травний канал, ротова порожнина, зондування, ендоскопія, електрогастрографія



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

h.lekciya.com.ua
Головна сторінка