|
Методичні рекомендації щодо ущільнення вивчення навчального матеріалу з навчальних дисциплін 2011/2012 навчальному роціВідповідно до листів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 21.07.11 №1/9 – 556 «Щодо організації навчально – виховного процесу у 2011 – 2012 навчальному році» та від 13.10.11 № 1/9-771 «Методичні рекомендації щодо ущільнення вивчення навчального матеріалу з української мови та літератури в 11-х класах у 2011/2012 навчальному році» пропонуємо застосовувати різні способи ущільнення навчального матеріалу, а саме: – використання резервних годин навчальної програми та годин, передбачених на проведення окремих уроків контрольного оцінювання; – об’єднання навчальних тем; – використання міжпредметних зв’язків, оглядового або самостійного вивчення навчального матеріалу; – укрупнення дидактичних модулів, шляхом об’єднання суміжного за змістом навчального матеріалу; – використання інтерактивних технологій і методик, зокрема проектної діяльності; – індивідуалізація навчання; – самоосвітня робота школярів; – інтеграція вивчення певних тем у межах інших навчальних предметів тощо. Усі види контрольних, практичних, лабораторних робіт, визначених навчальними програмами, мають бути виконані. При скороченні годин на вивчення окремих тем врахувати пріоритетні теми відповідно до програми ЗНО. Учителі навчальних дисциплін мають внести корективи до календарного планування, врахувавши різні способи ущільнення вивчення навчального матеріалу. Рекомендуємо скористатися наступними матеріалами: Українська мова і література
Примірна структурна схема оформлення лівої сторінки журналу 11 клас, українська мова, профільний рівень
Іноземні мови Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін у основній та старшій школі у 2011 – 2012 навчальному році» ( Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України, №19-20-21, 2011) та беручи до уваги ущільнення годин, для виконання програмових вимог вчителям іноземної мови, які працюють у загальноосвітніх навчальних закладах та спеціалізованих школах рекомендується враховувати резервні години, зберігаючи при цьому змістову частину програми, та за рахунок вилучення годин на проведення форм контролю (таблиця 1) чотирьох видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письма). Усі навчальні програми з іноземних мов для 11-річної школи не встановлюють послідовність вивчення тематичного змісту та не визначають жорсткі часові рамки на вивчення лексико-граматичного матеріалу. Навчальні програми зорієнтовані на кінцеві цілі навчання та відображають основні методичні прийоми, що найбільш підходять для їх реалізації.
У класах з поглибленим вивченням іноземних мов доцільно зменшити кількість годин призначених для домашнього читання, тому особливу увагу при складанні календарно-тематичного планування слід приділити завданням для домашньої роботи. Бажано планувати завдання, котрі є формою самоконтролю рівня засвоєння мови. Це завдання, що змушують учнів подумати і знайти мовні засоби для вирішення конкретного завдання, вибрати та скласти потрібні йому комунікативні блоки, звернутися за коментарями, поясненнями, тобто провести певну пошукову роботу. Результати такого пошуку фіксуються в письмовій формі, оскільки письмові завдання тренують використання форм мовного матеріалу, певних граматичних явищ та є тим резервом часу, який допоможе ущільнити часові рамки програми . Щодо вивчення другої іноземної мови, то введення і закріплення великих об’ємів матеріалу передбачена лише на початку першого семестру. Тому у другому семестрі вивчення другої іноземної мови має більш узагальнюючу функцію, активізацію раніше сформованих умінь у чотирьох видах мовленнєвої діяльності та формування більш високого рівня комунікативної компетенції. Введення нового мовленнєвого, лексичного та граматичного матеріалу у травні не передбачено. Тому ущільнення при складанні календарно-тематичного планування повинно проходити лише за рахунок резервних годин. Пропонуємо у журналі (права сторінка) зробити такий запис:
Зразок оформлення лівої сторінки журналу
|
«Щодо організації навчально-виховного процесу у 2011/2012 навчальному році» та з метою роз’яснення окремих аспектів вивчення навчального... | Про шляхи відпрацювання навчального матеріалу за період призупинення навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах... | ||
На виконання наказу Департаменту освіти І науки Чернівецької облдержадміністрації від 27. 08. 2014 р. №31 «Про зміни в структурі... | Міністерство освіти І науки, молоді та спорту надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення... | ||
Наказ Міністерства освіти І науки, молоді та спорту України від 03. 11. 2011 №1254 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо... | У 2011/12 навчальному році навчання хімії у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься за такими програмами | ||
Схваленою рішенням колегії Міністерства освіти І науки, молоді та спорту України від 01. 03. 2012 (протокол №2/4-2), затвердженої... | Міністерство освіти І науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління освіти І науки обласних, Київської та Севастопольської... | ||
Відповідно до листа мон україни від 09. 06. 2016 №1/9-296 «Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх... | Міністерства освіти І науки, молоді та спорту України від 22. 09. 2011 №1099, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.... |