Пошук по сайту


Конспект уроку 8 Тема : Прості І складні речовини. Метали І неметали. Хімічні формули речовин

Конспект уроку 8 Тема : Прості І складні речовини. Метали І неметали. Хімічні формули речовин

Конспект уроку 8

Тема : Прості і складні речовини. Метали і неметали. Хімічні формули речовин.

Мета: пояснити причину багатоманітності речовин, дати поняття „ прості речовини”, ,, складні речовини”, ,, хімічна формула” ; вивчити поділ простих речовин на метали і неметали; навчитися розрізняти прості і складні речовини, метали і неметали; розвивати уміння і навички учнів в описуванні фізичних властивостей речовин і порівнювати їх; виховувати інтерес до вивчення хімії на основі хімічного експерименту.

Обладнання: моделі атомів, зразки металів і неметалів, інші речовини - цукор, кухонна сіль, калій перманганат та ін.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форми роботи: лекція з елементами бесіди, інтелектуальна розминка, мікрофон, експеримент

Дем. № 9 Зразки металів і неметалів.

Лаб. досл. № 1 Ознайомлення із зразками простих і складних речовин, робота в групах.
Хід уроку:

І. Організація класу.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1) Інтелектуальна розминка (перевірка д\з).

Учні характеризують елементи за положенням в періодичній системі.

Учні називають відносні атомні маси елементів.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Учням пропонується математичне завдання: користуючись цифрами 1,2,3 утворити різні одно-, дво-, трицифрові числа .

Запитання. Скільки можна утворити різних чисел?

Після 1хв. роботи в учнів утворяться багато чисел. Відразу ж ставимо питання: мало чи багато речовин можна утворити з 110 хімічних елементів? Звичайно учні відповідатимуть, що багато. Це пояснює таку різноманітність речовин – біля 20 млн.

Ще можна навести приклад з буквами : з 33 букв утворюються усі слова, якими ми користуємось у

повсякденному житті.

V. Вивчення нового матеріалу.

1) Поняття „ хімічна формула”, ,, індекс”.

Склад кожної речовини можна записати за допомогою символів хімічних елементів. Наприклад, молекула води складається з одного атома Оксигену і двох атомів Гідрогену.

Схематично зобразити її можна так:






А записати хімічну формулу води можна так:

H2O

ІНДЕКС

Вводимо поняття „ хімічна формула” і „ індекс”.

2) Прості і складні речовини.

Демонстрація. Учням демонструємо зразки різних речовин , добре їм знайомі, на дошці учитель записує формули цих речовин: цукор – C12H22O11, кухонна сіль -NaCl, марганцівка – KmnO4, цинк - Zn, алюміній - Al, сірка - S, можна згадати, що до складу повітря входять кисень і азот – O2 і N2 .

Перед учнями ставимо проблемне питання: чим відрізняються ці речовини? Учні правильно відмітять , що за складом. Даємо поняття „ прості” і „складні речовини” , складаємо схему і пропонуємо учням самостійно розподілити речовини на прості і складні. Схема заповнюється поступово: спочатку ділимо речовини на прості і складні, а потім доповнюємо поділ простих речовин на метали і неметали.


Речовини




ПРОСТІ

СКЛАДНІ




метали

неметали

3) Метали і неметали.

Лабораторний дослід учні виконують в групах:

VI.Закріплення вивченого. Міні - тренінг.

Скласти формули речовин, які складаються з :

а) 2 атомів Калію і 1 атому Оксигену

б) 3 атомів Оксигену

в) 1 атому Феруму

г) 6 атомів Карбону, 12 атомів Гідрогену і 6 атомів Оксигену

д) 1 атому Сульфуру і 3 атомів Оксигену

е) 1 атому Алюмінію

У два стовпчики виписати окремо прості і складні речовини.

VII.Домашнє завдання.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Тема Багатоманітність речовин. Прості й складні речовини. Метали й неметали. Атомна одиниця маси

Тема: «Прості речовини неметали І метали. Кисень»
Встановіть відповідність між застосуванням кисню та властивостями, які його зумовлюють

Тема: Прості І складні речовини. Чисті речовини І суміші
Мета: сформувати в учнів знання про прості та складні речовини, чисті речовини та суміші

Програма підготовки учнів до ІІ (районного/міського) етапу Всеукраїнських...
Класифікація речовин. Прості й складні речовини. Фізичні та хімічні методи одержання простих речовин (кисень, водень)

Уроку
«речовина», «матеріал», «суміш», властивості речовин, атоми, молекули, йони, хімічні елементи, хімічні формули; називати якісний...

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії
Розглянь малюнок І визнач, в якому з прямокутників (а, б, в, г, д) зображено прості речовини, складні речовини, суміш речовин, чисті...

«Що? Де? Коли?» Інтелектуальна гра
Мета: поглибити І узагальнити знання учнів з теми «Прості речовини. Метали І неметали»; розвивати пізнавальну активність, вміння...

Конспект уроку 76 Тема: Розрахункові задачі по темі: «Лужні метали»
Мета: на основі знань про хімічні властивості лужних металів розвивати вміння розв’язувати

Конспект уроку Тема: Масова частка елемента в речовині
Мета: на основі знань про хімічні формули речовин повторити, що таке масова частка елемента в речовині; розвивати вміння обчислювати...

Конспект уроку 108 Тема: Електронні та структурні формули речовин
Мета: закріпити знання про ковалентний зв’язок І його види – неполярний І полярний; навчитися



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

h.lekciya.com.ua
Головна сторінка