Пошук по сайту


Урок -захід «Надзвичайн І ситуац ії та ї Х насл І д к и»

Урок -захід «Надзвичайн І ситуац ії та ї Х насл І д к и»




Урок -захід

«Надзвичайні ситуації та їх наслідки»
Здоровий спосіб життя й екологічно чисте навколишнє середовище
Класний керівник 9 класу

Артем’єва Надія Григорівна

Тема уроку:
надзвичайні ситуації та їх наслідки, здоровий спосіб життя й екологічно чисте навколишнє середовище — умови нормальної життєдіяльності організму

Цілі уроку:
сформулювати поняття «надзвичайні ситуації», «здоровий спосіб життя», «екологічно чисте середовище», «радіоактивна небезпека»; виховувати бережливе ставлення до здоров'я, природи, екологічні навички поводження при надзвичайних ситуаціях в радіоактивному середовищі; розвивати екологічне мислення, навички самостійного пошуку знань, творчого підходу до розв'язання екологічних проблем України, навички здорового способу життя, надання першої медичної допомоги у надзвичайнихних ситуаціях.

Тип уроку:
нетрадиційний, ознайомлення та вивчення матеріалу.

Методи:
проблемно-пошуковий, словесний, ілюстративно-демонстраційний, рольова гра.

Обладнання:
Малюнки з теми «Правила поводження на природі»,Презентація «Надзвичайні ситуації та їх наслідки» відеозаписи.

Міжпредметні зв'язки:
хімія — озоновий шар, атмосферне повітря; фізика — радіація, радіонукліди, АЕС; література — вірш «Екологічний прогноз»; фізична культура та здоров'я — туризм, здоровий спосіб життя.


Епіграф:
Ми всі однаковою мірою перебуваємо в небезпеці, і коли ми усвідомимо цю небезпеку, то залишиться надія, що спільними зусиллями ми зможемо подолати її.
А. Ейнштейн


ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Сідайте зручно, розслабтесь. Зробіть вдих і неповний видих. Затисніть ніс пальцями та визначте, скільки секунд ви можете не дихати. Коли робите вдих, підніміть руку для і визначення часу.
Оцінювання тесту «Моє здоров'я»
Затримка понад 40 с. — здоровий. Від 20 до 40 с. — здоров'я послаблене. Менше ніж 20 с. — є захворювання.
Цей тест свідчить ще й про те, що чисте повітря — це запорука здоров'я, нормальної життєдіяльності організму. Без нього ми не витримаємо ані хвилини. Навколишнє середовище — це повітря, яким ми дихаємо, вода, яку ми п'ємо, земля, яка нас годує.
Протягом останніх 100 років людська цивілізація своєю господарською діяльністю змінила навколишнє середовище за складом та якістю, не передбачаючи, як зміниться при цьому сама людина, її здоров'я. На думку вчених, здоров'я населення на 20 % залежить від екологічного стану природи, а 80 % захворювань пов'язано з уживанням забруднених шкідливими речовинами продуктів.

II. Актуалізація опорних знань. Імунітет.



Учитель. Серед негативних показників населення України виокремлюють усе більше таких, що залежать від стану навколишнього середовища.
На першому місці — хвороби органів дихання, на другому — системи кровообігу, на третьому — нервової системи та органів чуттів. За статистикою щодо захворювань, серед школярів середнього віку 78 % дітей мають порушення фізіологічних процесів, тобто імунітету — захисної реакції організму від хвороб. (Таблиці- карти)
Наскільки ви потребуєте консультації спеціалістів, покаже тест «Чи в порядку мої захисні сили?».
За відповідь «так» — 10 балів, за відповідь «ні» — 5 балів.
1. Чи страждаєте ви від надмірної ваги або її нестачі?
2. Чи хворієте ви на простудні захворювання більш ніж чотири рази на рік?
3. Ви погано спите, тому що багато працюєте, навчаєтесь? У вас малорухомий спосіб життя?
4. Ви часто переїдаєте, вживаєте мало фруктів, овочів?
5.Чи полюбляєте ви загоряти на сонці, відпочивати біля моря?
6. Чи маєте ви хронічні захворювання?
7. Ви не можете позбавитися від тютюнопаління?
8. Ви легко дратуєтесь через дрібниці?
10.У вас мало друзів, ви не задоволені своїм особистим життям?
11 .Ви живете в місті? Чи часто ви користуєтесь міським транспортом?
12.Вам важко навчатися й одночасно виконувати домашні обов'язки?
13 .Вам видалили мигдалини або ж ви хворієте на хронічний тонзиліт?
14.Ви алергік?
15.У вас постійно холодні руки, ноги?
16.Будь-яке захворювання ви намагаєтесь подолати за допомогою ліків?
Результати тесту.
Менше ніж 100 балів. У вас сильний імунітет. Якщо хворієте, то без ускладнень. Продовжуйте й надалі опікуватися своїм здоров'ям.
Від 100 до 130 балів. Причин для серйозного занепокоєння поки що немає, але вам необхідно змінити спосіб життя.
Від 135 до 160 балів. Ваш імунітет «на нулі», у вас постійне нездужання. Пройдіть обстеження у терапевта, отоларинголога, імунолога.

III. Повідомлення теми й цілей уроку.

Учитель. Дані тестування виявили необхідність у знаннях, які допоможуть поліпшити ваше здоров'я. А отримавши суму знань, ви, учні, зможете захищати свій організм від захворювань, вести здоровий спосіб життя й жити довго, набувати знання й навички поводження в екстремальних ситуаціях та мати доступ до добробуту.

А скажіть будь ласка саме яке завдання було визначено на сесії ООН в 1990 році для людей?

Учень.У 1992 році в Ріо-де-Жанейро на еко-форумі було прийнято програму дій для всіх країн зі сталого розвитку людства та розв'язання соціально-економічних та екологічних проблем у країнах, що розвиваються. В Україні до цих процесів приєдналися давно, програмні документи було прийнято, але лише сьогодні з'явилися реальні можливості для реалізації «Основних напрямів державної політики в галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки».
Допомогу нашій країні надає Європейське економічне співтовариство у програмі «Довкілля для Європи», розроблено документи, які підписано на V Всеукраїнській конференції міністрів охорони навколишнього середовища в Києві у 2003 році.

Учитель. Розглянемо стан навколишнього середовища та захворюваність населення України. Серед екологозалежних захворювань виокремлюють такі:
1. Індикаторна патологія. До них належать профзахворювання, онкозахворювання, перинальна смертність, уроджена патологія, генетичні дефекти, алергози, токсикози, ендемічні захворювання. Ці захворювання значною мірою залежать від якості навколишнього середовища. (Таблиці – карти)
2. Екологозалежні патології із середнім показником залежності — це загальна смертність дітей, хронічний бронхіт у дітей, загострення захворювань серцево-судинної та дихальної систем. (Таблиці – карти)
3. Помірний ступінь залежності від якості навколишнього середовища мають захворювання: хронічний бронхіт і пневмонія в дорослих, серцево-судинна патологія, патологія вагітності. (Таблиці – карти)



Учитель. Вам навели наслідки порушень стану навколишнього середовища, наші хвороби.
У чому ж їх причини?

(Проблемне питання, пошуки відповіді учнів)
1. Громадяни України мешкають у зоні екологічного лиха.
2. Зону було визначено насамперед техногенною аварією на АЕС у Чорнобилі в 1986 році, потім — накопиченням токсичних речовин у результаті господарської діяльності.
3. Певну роль відіграло також забруднення повітря, води, ґрунтів у результаті роботи підприємств металургійної, коксохімічної, нафтової промисловості; теплових, атомних електростанцій тощо. ( Дослідження - фотознімки учнів)
Учень. Радіаційне забруднення навколишнього середовища, вплив радіації на здоров'я людини.
Вчитель. Надзвичайні ситуації виникають різні і зараз ми з вами подивимось презентацію«Надзвичайні ситуації та їх наслідки». Одна з них вам дуже відома це аварія на Чорнобильській АЕС.
Видатний фізик Ейнштейн так сказав про радіацію... (Читає епіграф уроку.)
Ця екологічна проблема стала актуальною для України в результаті аварії на Чорнобильській АЕС, внаслідок якої постраждало близько 3,5 млн. осіб, 116 тис. отримали високі дози радіації, 22 тис. — середні. Упродовж десяти років померло 168 тис. потерпілих.
На 300—400 років «знищено» 1 тис. км території, активним елементом Цезій-137 заражено 29 тис. км2 землі.
Екологічна оцінка збитків — 200 млрд. доларів США.
З курсу фізики ви знаєте про особливість впливу йонізуючого випромінювання — його невидимість. Залежно від дози, чутливості до нього та багатьох інших факторів воно може спричинити в людини променеву хворобу, змінити генетичний апарат, стати поштовхом для появи злоякісних пухлин, хвороби крові.
У таблиці «Мінімальна абсолютна летальна доза радіації» наведено дози випромінювання для різних класів тварин.

Учитель. Значну небезпеку для життя людини становлять наслідки променевої хвороби, що можуть проявитися через 10—20 років. Це ті дози радіації, які у два-три рази більші за природний фон.
Які методи захисту від вливу радіації ви знаєте?

(Відеоролік наслідків радіації)
Учень.
Щоб протистояти радіаційному ураженню, необхідно засвоїти правила поводження в навколишньому середовищі, правила радіаційного захисту, норми санітарно-гігієнічної підготовки:
1. У разі загрози зараження радіацією не перебувати на відкритій місцевості.
2. Закривати в приміщенні всі вікна, двері, витяжки.
3. Провести екстрену іодну профілактику таблетками калій іодиду, розчину іоду.
4. Зробити запаси води та їжі.
5. Готуватися до можливої евакуації.
6. У разі перебування на вулиці закривати рот і ніс вологою (мокрою) пов'язкою, одягати головні убори.
7. У випадку ураження невеликими дозами радіонуклідів уживати:
– адаптогени — ліки, що поліпшують опірність організму (елеутерокок, женьшень, китайський лимонник, дибазол);
– адсорбенти (активоване вугілля), що захоплюють вільні радикали;
– антиоксиданти (вітаміни А, С,Е), що захищають від вільних радикалів.
Учень. Порушень навколишнього середовища багато — це й хімічні забруднення, що спричиняють «озонові діри», «кислотні дощі», парниковий ефект (з ними ви познайомитесь у темі «Неметали» з хімії), і фізичні, про які ми говорили сьогодні (радіація). Але важливо знати, що розроблено ряд постанов Міністерства екології та природних ресурсів, охорони здоров'я України вказують шляхи подолання екологічної кризи в нашій країні, профілактичні заходи щодо збереження здоров'я населення.
ІV. Підведення підсумків уроку.
Ведучий. Здоров'я — динамічний стан організму, що забезпечує повноцінну фізичну та психічну працездатність людини. Змінити стан здоров'я може лише той, хто самостійно активно й регулярно піклуватиметься про своє самовдосконалення.
Лише на 7 % здоров'я людини залежить від закладів охорони здоров'я. А порушує його не тільки навколишнє середовище, але й сама людина, її шкідливі звички, нездоровий спосіб життя — це видимий ворог, з яким слід боротися.

Ведучий. Здоровий спосіб життя — це поняття моральне, що ґрунтується на національних традиціях виховання в сім'ї, у навчальних закладах. У це поняття входить також фізичний і духовний розвиток людини, як саме вона організовує режим харчування, праці, відпочинку. Ми хотіли сказати, що наше майбутнє — в наших руках, і тоді «екологічний прогноз» Сергія Скворцова не здійсниться


Роздає вірші учням та гостям
Человек там гадит, где живет,
Убивая свое окруженье.
Я делаю прогноз на два столетия вперед,
Надеясь, что это лишь фантазии отображенье...
Токсичная земля, где больше травы не растут,
Пустынная равнина, где больше звери не живут,
И черный ворон — вестник зла на мертвом
Одиноком дереве тут как тут.
И кажется, что лишь коптящие заводы
Во веки веков не умрут...
С черного неба сыпятся мертвые птицы...
Молния режет пыль воздуха на части...
Землетрясенья, ураганы рушат стены бывшей столицы.
Стихии свирепствуют: все здесь в их власти.
А под руинами стоит бункер глухой;
Сто метров земли его от стихий защищают.
Не палит солнце , а ведь исчез озона слой,
Но, все равно, последний человек в нем умирает.
Умирает не от голода — от старости,
Двадцать лет уже живет под землей — бункер
В полной консервации;
Хоботом достает с полки сладости...
Ни рук, ни ног нет — «спасибо» радиации.
«Покажи, компьютер, мне луга, зверей,
Я знаю, есть у тебя связи с внешним миром средства.
Я умираю, плохо с сердцем, покажи скорей,
Покажи зеленый город моего детства».
«Ответ отрицателен, запрос аннулирован»,—
ответил компьютер безжизненным голосом.
Увидев бывшую природу, человек был бы шокирован,
И без того он держался за жизнь тонким волосом.
Не успел спросить «почему?» человек,
Компьютеру подыграл непредсказуемый рок:
Остановилось сердце мутанта вовек —
Жизни вышел бедолаги срок.
А над бункером, что стал ему могилой,
В сухое дерево молния попала
И отшвырнуло ворона громадной силой,
Пошел кислотный дождь, и трупа обгоревшего не стало...
Вы можете сказать, что это преувеличенье.
Вы можете назвать экопроблемы новой модой,
Но оглянитесь сами, сами оцените положенье,
Представьте, что за двести лет мы сделаем с природой...


поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Позакласний захід для учнів 5 7 класів «Чудеса своїми руками»
Навчально-виховне об’єднання «Дошкільний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. М. Островського» №2

Урок №6 Рівноприскорений рух. Прискорення. Швид­кість тіла І пройдений...
Урок №1 Механічний рух та його види. Основна задача механіки та способи її розв’язання в кінематиці. Фізичне тіло І матеріальна точка....

Урок 48. Підсумковий урок. Територіальний поділ україни навчальна мета
Навчальна мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання з вивчених тем; перевірити рівні засвоєння навчального матеріалу,...

Брейн-ринг позакласний захід з хімії у 8 класі мета
Мета: розвивати творчі здібності учнів; розвивати логічне мислення, ерудицію, почуття колективізму; учити використовувати отримані...

Позакласний захід з математики Гра “Математичний бокс”. 8-9 класи...
Проводиться бій за титул чемпіонів школи серед команд 8-9класів. Дві команди беруть участь у змаганнях у складі 6 чоловік

Урок 01. Пісня, танець, марш переростають у пісенність, танцювальність, маршовість
Пісня про вчительку” стала однією з найулюбленіших для учнів, адже вона вже кілька років проводжає їх до школи, в улюблений клас,...

Позакласний захід. І нсценізація на тему
Ведучий. Уявіть собі невелике місто, де живуть науки. В прекрасних струнких храмах мирно походжає мудра Філософія, Історія, строга...

Урок з математики, біології та географії з використанням інтерактивних...
Урок підготували: викладач математики Маковкіна Ліана Леонідівна, викладач біології та географії Паламарчук Віктор Миколайович, практичний...

Позакласний захід з бжд для учнів. Рекомендовано для проведення в...
Мета: за допомогою гри повторити та закріпити правила безпечного поводження під час пожежі, при перебуванні на вулицях міста, в лісі,...

Урок основна форма організації предмету «Захист Вітчизни»
Урок основна форма організації предмету «Захист Вітчизни» в загальноосвітній школі



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

h.lekciya.com.ua
Головна сторінка